Gåva vid köp från 599 kr
sv kr

Regelpolicy

І. Allmänna villkor

1. Dessa allmänna affärsvillkor (nedan även kallade "villkoren") reglerar förhållandet mellan parterna i köpeavtalet, där å ena sidan Ksisters Sp.z o.o. registrerat på 50 Nowogrodzka Street, Suite 515, Warszawa, kod 00-695, infört i det nationella domstolsregistret som administreras av distriktsdomstolen i Warszawa, 12:e handelsavdelningen i det nationella domstolsregistret under nummer WA.XII NS-REJ.KRS/19689/21/434, med ett aktiekapital på 5 000,00 PLN (fullt inbetalt), REGON nr 388839360, NIP nr PL7011031806, KRS: 0000894651 (nedan även benämnt "Ksisters" eller "Säljaren"), och å andra sidan Köparen.

2. Köparen är en person som har ingått ett köpeavtal med säljaren och köpt varor från säljaren via onlinebutiken på webbplatsen https://ksisters.se och har rätt att göra anspråk på ansvar för fel i varorna (nedan kallad ”köparen”). Köparen kan vara en fysisk person som inte agerar inom ramen för sin verksamhet, anställning eller yrke vid tidpunkten för ingåendet av detta avtal, och en sådan person anses vara en konsument (nedan även kallad ”Konsumenten”).

3. Genom att skicka en order bekräftar Köparen att han har läst dessa Regler.

4. Dessa allmänna villkor och köpeavtalet är avfattade på svenska språket.

ІІ. Informationssäkerhet och informationsskydd

1. Vid köp av varor lämnar köparen följande information:
- för- och efternamn/företagsnamn;
- E-postadress;
- telefonnummer.;
- permanent bosättningsort/registrerat kontor;
- Om köparen är företagare och har ett registreringsnummer och ett momsregistreringsnummer, ska han/hon i detta fall också lämna denna information.

Ovanstående uppgifter är nödvändiga för identifiering av köparen och för vidare kommunikation i syfte att leverera varorna.

2. Villkoren för behandling av personuppgifter och specifikationer av specifika personuppgifter som Köparen samtycker till framgår av dokumentet «Skydd Av Personuppgifter».

3. Som en del av klagomålsförfarandet krävs följande information från kunderna: namn, efternamn, adress, telefonnummer och e-postadress. Alla personuppgifter som erhålls på detta sätt ska endast behandlas för de ändamål som är nödvändiga för klagomålshanteringen. Köparen har rätt att ändra sina personuppgifter, inklusive rätten att begära en förklaring och/eller kräva radering av felaktigt inmatade uppgifter, samt andra rättigheter som beviljas enligt lag.

ІІІ. Ingående av köpeavtalet

1. Avtalet ingås på elektronisk väg, på distans (via e-post), dvs. på grundval av köparens elektroniska beställning (genom att skicka beställningen skickar köparen ett erbjudande om att ingå ett köp- och försäljningsavtal), som bekräftas av säljaren (godkännande av erbjudandet).

2. Försäljningsavtalet skapas genom att beställningen skickas till köparen och accepteras av säljaren. Säljaren kommer omedelbart att bekräfta detta godkännande till Köparen genom att skicka ett informationsbrev till den e-postadress som anges i beställningen. Köparen kan hitta en länk till den aktuella versionen av Reglerna i informationsbrevet.

3. Enligt köpeavtalet förbinder sig säljaren att till köparen överlåta de varor som är föremål för köpet, och köparen förbinder sig att ta emot varorna och betala köpeskillingen till säljaren. Säljaren förbehåller sig äganderätten till varorna till dess att hela köpeskillingen har betalats. Säljaren ska skicka varorna till den utsedda transportören för överföring av varorna till den slutliga köparen. Säljaren ska leverera avtalsföremålet till köparen i överenskommen kvantitet, kvalitet och utformning. Om det inte är avtalat hur varorna ska packas, ska säljaren packa varorna på det sätt som krävs för att bevara varorna och skydda dem. Säljaren kommer också att packa varorna för transport.

IV. Pris och betalningsvillkor

1. Köparen erhåller varan till det pris som gäller vid tidpunkten för beställningen. Köparen har möjlighet att granska det totala priset, inklusive moms och andra avgifter, innan beställningen görs.

2. Säljaren accepterar följande betalningsvillkor:
- betalning online,
- kontant vid leverans (med kort vid mottagandet, medel accepteras från kunden av transportören). Detaljer kan hittas på länken: "Leverans och Betalning".

3. Varorna förblir säljarens egendom till dess att de har betalats i sin helhet. Risken för skada på varorna övergår efter det att varorna har överförts till köparen. Vid leverans av varor mot postförskott kan informationen om betalningsvillkor inte ändras.

V. Villkor för leverans

1. Förutsättningarna för leverans av varor inom de villkor som anges i avtalet är:
- verifiering av beställningen;
- Tillgänglighet av de beställda varorna i den kvantitet som framgår av den elektroniska beställningen; betalning i enlighet med informationen på webbplatsen i avsnittet;
- оплата згідно з інформацією на сайті в розділі "Leverans och Betaling".

2. Möjliga metoder för leverans av varor inom Konungariket Sveriges territorium:
- Leverans av godset till adressen eller till transportörens filial enligt postförskottsprincipen. Varorna skickas av transportören. Transportören levererar paket på arbetsdagar, vanligtvis inom 3-6 arbetsdagar från det datum då varorna avsändes.
- Leverans av varor till adressen eller till transportörens kontor på förbetald basis. Varorna levereras på samma villkor som vid postförskott, men köparen kommer överens med säljaren om en individuell betalningsmetod. Köparen är skyldig att ta emot varorna från en tredje part (säljarens transportpartner).

3. Säljarens skyldighet att leverera de beställda varorna uppfylls genom att transportera och överlämna varorna till transportören (transporttjänsten) för vidare transport till destinationen. Ansvaret för oavsiktlig förlust, skada eller förstörelse av godset övergår till köparen vid tidpunkten för godkännandet av godset eller vid den tidpunkt då köparen var skyldig att godkänna godset men inte gjorde det i strid med villkoren i försäljningsavtalet.

4. Säljaren får ta ut en avgift för leverans av varorna. Detaljerad information om kostnad och leveransvillkor finns i avsnittet "Leverans och Betaling". Därutöver lämnas information om pris, leveransdag och leveranskostnad under beställningsprocessen och bekräftas av Ksisters i ett e-postmeddelande till Köparen.
Ett skattedokument (faktura) levereras till Köparen tillsammans med varorna. Alla priser är inklusive moms.

VI. Uppsägning av avtalet

1. Uppsägning av Avtalet av Köparen, som är Konsument:

Köparen har rätt att frånträda avtalet utan någon anledning inom 14 kalenderdagar från dagen för mottagandet av varorna eller från dagen för ingåendet av avtalet om tillhandahållande av tjänster. Ksisters tillåter dock köpare att frånträda avtalet inom 90 dagar från dagen för mottagandet av beställningen, och det är nödvändigt att skicka ett brev till säljaren till e-postadressen [email protected] om återkallandet inom den angivna perioden. Formuläret för vägran att utöva konsumentens rätt att frånträdaförsäljningsavtalet kan laddas ner här.

Efter att ha skickat in ångerblanketten kommer Ksisters att skicka returnumret på fraktsedeln till Kunden. Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt, med beaktande av den information som lämnats i returformuläret, med hjälp av returfraktsedelnumret, måste han/hon skicka varorna via den angivna transportören inom 5 dagar. De returnerade varorna måste åtföljas av all dokumentation, t.ex. originalfaktura, prover, instruktioner och annan dokumentation för varorna som levererades till honom/henne tillsammans med varorna.

Kostnaderna för att returnera varorna ska bäras av konsumenten. Om konsumenten frånträder avtalet inom 14 dagar från den dag då varorna levererades har konsumenten också rätt till återbetalning av leveranskostnaderna med ett belopp som motsvarar det billigaste leveransalternativet. Vid senare ångerrätt får konsumenten endast återbetalning av varans värde.

Ovan nämnda belopp kommer att återbetalas till konsumentköparen omedelbart, senast 14 dagar från dagen för mottagandet av returen. Om inte annat avtalats återbetalas medlen på samma sätt som köparen gjorde betalningen.

2. Konsumenten får inte frånträda avtalet i händelse av:

  • försäljning av varor som har tillverkats enligt konsumentens särskilda önskemål, varor som har tillverkats på beställning eller varor som är särskilt avsedda för en konsument;
  • försäljning av lättfördärvliga varor;
  • om varornas hållbarhetstid har löpt ut medan varorna är i konsumentens besittning;
  • försäljning av varor som är inneslutna i en skyddsförpackning som inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl och vars skyddsförpackning har skadats efter leveransen;
  • försäljning av varor som på grund av sin beskaffenhet kan blandas med andra varor efter leveransen.
  • 3. Om Ksisters inte levererar beställningen inom 30 dagar från beställningsdagen har Köparen rätt att frånträda Avtalet.

    VII. Ansvar för produktfel och garanti

    1. Villkoren för produktgarantin regleras av dessa allmänna villkor och tillämpliga lagbestämmelser i Konungariket Sverige.

    2. Ksisters ansvarar för fel som uppkommer efter det att varan överlämnats av köparen under garantitiden (reklamationsrätten). Garantitiden för alla varor som erbjuds i Ksisters webbutik är 24 månader, såvida inte en kortare tid anges på varan. Garantitiden börjar löpa från den tidpunkt då Köparen tar emot varan.

    3. I EU används också ett enda utgångsdatum - Period After Opening (PAO). Detta datum anges direkt på produkten eller förpackningen i form av en ikon som föreställer en öppen burk med ett nummer inuti som representerar antalet månader som produkten får användas. Produkterna måste användas inom den angivna tidsperioden efter öppnandet.

    VIII. Klagomål

    1. Om det finns ett fel i leveransen kommer Ksisters att kompensera kunden i form av en kupong. Kunden kan också kräva att felet avhjälps genom en ersättningsprodukt. Om det inte är möjligt eller inte lönsamt för Ksisters att avhjälpa felet har köparen rätt till prisavdrag och - om felet är väsentligt - rätt att häva köpet.

    2. Varan ska anses vara felaktig, i synnerhet om den inte har de vanliga eller angivna egenskaperna, eller inte är lämplig för ändamålet, eller inte uppfyller lagstadgade krav, eller inte har levererats i avtalad kvantitet. Överkänslighet eller allergiska reaktioner på de levererade varorna är inte skäl för att erkänna ett fel i varorna. På samma sätt utgör inte heller fel i gåvor eller gratisvaror som inte omfattas av beställningen ett fel i varan. Produktbilderna i vår webbutik är endast avsedda som illustrationer och utgör inte en bindande beskrivning av produktens egenskaper (t.ex. kan förpackningen skilja sig åt på grund av ändringar som gjorts av tillverkaren).

    3. Klagomål ska skickas till https://ksisters.se med det klagomålsformulär som finns tillgängligtю här. När du fyller i formuläret, glöm inte att beskriva felet och bifoga foton av den defekta produkten (om möjligt). Varorna som är föremål för klagomålet, efter bekräftelse, måste skickas med det ifyllda formuläret med fakturanumret på fraktsedeln inom 5 dagar via det logistikföretag som anges av kunden i returformuläret.

    4. Ksisters kommer att informera Kunden om hanteringen av klagomålet, särskilt om mottagandet av klagomålet och dess positiva eller negativa hantering, via e-post eller sms, inom 30 dagar från dagen för inlämnandet. Ksisters kan även komma att kontakta kunden per telefon.

    5. Reklamationen kommer att behandlas omedelbart. Handläggningen av reklamationen, inklusive avhjälpande av felet, ska normalt inte överstiga 30 dagar. I annat fall har köparen rätt att frånträda köpeavtalet. Köparen måste hjälpa Ksisters att hålla tidsfristen.

    6. Vid ett positivt reklamationsresultat står Ksisters för kostnaderna för att återsända varan.

    IX Lojalitetsprogram - Ksisters klubb

    1. Genom att köpa produkter i Ksisters webbutik blir du medlem i Ksisters club Loyalty Programme (nedan kallat Loyalty Programme eller Ksisters club).

    2. Som en del av Lojalitetsprogrammet får Medlemmen cashback till lojalitetskontot för köp som görs i Ksisters onlinebutik. Beloppet av Cashback som krediteras för lojalitet motsvarar inköpspriset i SEK.

    3. Ju fler produkter en medlem i lojalitetsprogrammet köper, desto fler förmåner får han eller hon. De lojalitetsnivåer och förmåner som medlemmen erhåller anges nedan:
    1. Ny
    2. Flickvän
    3. Syster

    Detaljerad information finns i avsnittet: "My Ksisters Club".

    4. Ackumulerad Cashback kan inte säljas eller ges som gåva, och Cashback kan inte bytas ut mot kontanter. Den ackumulerade Cashbacken kan endast användas av Lojalitetsprogrammedlemmen för att betala upp till 50 % av kostnaden för varorna.

    5. Cashback-perioden är 1 år från varje köp. Köparen kan kontrollera den Cashback som är tillgänglig för honom/henne på webbplatsen, för detta ändamål måste han/hon vara inloggad på webbplatsen, och kan också kontrollera i korgen när han/hon gör en beställning.

    6. Ksisters ansvarar inte för eventuellt missbruk av Cashback av tredje part, såvida inte förlusten av tillgång till kontot har rapporterats i tid av Lojalitetsprogramdeltagaren.

    7. Ksisters förbehåller sig rätten att när som helst avsluta eller avbryta Lojalitetsprogrammet. Ksisters förbehåller sig också rätten att ändra systemet för ackumulering av cashback.

    8. Vid uppsägning eller avbrytande av lojalitetsprogrammet åtar sig Ksisters att informera Lojalitetsprogrammedlemmarna på Ksisters hemsida. Outnyttjad Cashback före lojalitetsprogrammets avslutande eller avbrott annulleras.

    9. Medlemskap i Ksisters klubb och relaterade tjänster är kostnadsfria.

    10. En medlem i Lojalitetsprogrammet kan när som helst på egen begäran uteslutas från Ksisters Club. I detta fall skickar kunden en begäran till följande e-postadress: [email protected].

    X. Program för remittering

    1. Behörighet.

    Värvningsprogrammet är endast tillgängligt för Ksisters kunder som är minst arton (18) år gamla vid tidpunkten för deltagandet. Ditt deltagande i Värvningsprogrammet och användningen av din värvningslänk eller kampanjkod utgör ditt fullständiga och ovillkorliga samtycke till de villkor som anges i detta Avtal, samt till Ksisters beslut och tolkningar, vilka ska vara slutgiltiga och bindande i alla frågor som rör detta Program.

    En ny kund under Referralprogrammet (nedan kallat "Referrals") är en kombination av ett unikt telefonnummer och e-post (används inte vid beställning på Ksisters hemsida i någon domänzon).

    Om du är en Ny Kund har du möjlighet att få en rabatt när du gör din första beställning, rabattbeloppet fastställs av Ksisters efter eget gottfinnande. För att göra detta måste du använda en värvningslänk eller en värvningskampanjkod som du får av en vän. För att kampanjkoden ska kunna tillämpas måste du vara registrerad eller inloggad på webbplatsen och det får inte finnas några lyckade köp på ditt konto.

    2. Allmän information om remissprogrammet.

    Under förutsättning att du uppfyller de angivna behörighetskraven kan du delta i Värvningsprogrammet efter att ha köpt de varor som erbjuds på Webbplatsen. Inom 48 timmar efter att du mottagit din första beställning kommer du automatiskt att registreras i Värvningsprogrammet och som deltagare kommer du att kunna få cashback till ditt ksisters club-konto till ett belopp om 60 SEK (nedan kallat "Cashback").

    Om du vill dra dig ur Värvningsprogrammet, vänligen kontakta oss via e-post: [email protected].

    Som nämnts ovan kommer en särskild länk eller kampanjkod ("Referral Link") att genereras 48 timmar efter att du mottagit din första order på ditt konto och finnas tillgänglig på ditt personliga konto My Ksisters Club.

    Du kan dela din Referral Link med potentiella nya kunder.

    Du kommer att krediteras med Cashback för beställningar som görs av Referrals som kommer till Ksisters webbplats via din Referral Link eller använder din kampanjkod när de gör sin första beställning, för vilken Referral måste få sin första beställning på 400 SEK eller mer.

    Du kan använda Cashback på samma sätt som i Lojalitetsprogrammet.

    3. Ta emot cashback

    Cashback kommer att krediteras ditt konto i lojalitetsprogrammen.

    Cashback krediteras för användning av din Referral-länk eller tillämpning av din kampanjkod, samt för uppfyllande av andra krav som anges i dessa regler, inom 48 timmar efter att Referral mottar sin första beställning.

    XІ. Alternativ tvistlösning

    1. Köparen har rätt att ansöka om skadestånd från Säljaren (via e-post till [email protected]), om han inte är nöjd med hur Säljaren har hanterat hans klagomål eller om han anser att Säljaren har kränkt hans rättigheter.

    2. I enlighet med en särskild EU-förordning kan tvister som rör köp på nätet lösas i hela EU genom ODR-plattformen ,som du hittar här. Det innebär att om du stöter på problem i samband med ett köp på nätet inom EU (felaktig produkt, omöjligt att byta ut en produkt osv.) kan du lämna in ett klagomål snabbare och enklare via länken ovan. Plattformen kan användas av både konsumenter och handlare, och klagomål kan lämnas in på något av de 23 officiella EU-språken.

    3. Alla tvister eller klagomål från kunder löses av ett oberoende organ, dvs. Allmänna reklamationsnämnden, https://www.arn.se/, med säte på Kungsholmstorg 5, Stockholm: Kungsholmstorg 5, Stockholm. Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm.

    XІI. Slutbestämmelser

    1. Köparen bekräftar och samtycker till att rättigheter och skyldigheter mellan Säljaren och Köparen regleras av dessa Regler och relevanta lagbestämmelser i konsumentskyddslagstiftningen i Konungariket Sverige.

    2. Övriga frågor som inte uttryckligen regleras i dessa regler skall regleras av de lagar som är tillämpliga vid tidpunkten för ingående av enskilda köpeavtal.

    3. Genom att lägga en order bekräftar köparen att han har läst dessa regler och godkänner dem till fullo.

    4. Om en eller flera bestämmelser i dessa regler helt eller delvis blir ogiltiga, ska giltigheten av övriga bestämmelser inte påverkas och övriga bestämmelser ska förbli i full kraft och verkan.

    5. Alla priser för varor och tjänster är inklusive moms vid tidpunkten för beställningen. Om skattesatsen ändras innan transaktionen ingås eller innan varorna skickas, är köparen ansvarig för att täcka överbetalningen och i händelse av överbetalning kommer säljaren omedelbart att meddela köparen via e-post eller post om sätten att återbetala överbetalningen. Ett skattedokument medföljer också de levererade varorna. Skattedokumentet kan också skickas elektroniskt, via e-post. i ett brev som informerar köparen om de levererade varorna. Alla priser, inklusive rabatterade priser, gäller tills vidare eller till dess att lagret är slut.

    6. Genom att göra en beställning samtycker du till att få en faktura i elektronisk form. Den elektroniska fakturan skickas via e-post. post, i ett brev som meddelar köparen om de levererade varorna. Om du vill ha en faktura i pappersform, vänligen meddela oss detta så bifogas fakturan med de levererade varorna.

    Dessa regler träder i kraft den 07 mars 2025.

    Genom att prenumerera godkänner jag villkoren för